Nebojte se udělat změnu ve svém životě, postavte se novým výzvám!

letacek_restart_A4 (1)

 

To vše na jednom místě pod mou důslednou kontrolou a vždy individuálně podle vašich potřeb. Příjemné prostředí a mnoho moderních cvičících pomůcek – TRX, BOSU míče a další…
Pomůžu Vám se změnou životního stylu, dostanete se do kondice a získáte zdravé sebevědomí. Vypadat a cítit se fajn se můžete i bez úmorného cvičení a věčných diet, přijďte si vše ke mě vyzkoušet!

Kruhový trénink

Nově nabízím i tzv. kruháč. Jedinečná forma tréninku,kdy se intenzivní cvičení na různých stanovištích (s vlastní vahou těla, s pomůckami) střídá s dobu odpočinku. Průměrně se mnou trvá 40 minut a při cvičení se zapojují všechny svalové partie, od těch malých po největší. Parádně se u tohoto tréninku zapotíte a odměnou vám bude kondice, kterou vám všichni budou závidět!

DSC09805

Funkční trénink – co to je?

Běžně se setkáváte s tímto pojmem. Všude kolem nás jsou letáčky a materiály, které nás lákají na funkční cvičení, ale spousta z nás neví, co se pod tím skrývá.

 

Cílem funkčního tréninku je procvičit celé tělo a to tak, abychom dané pohyby mohli využívat v běžném životě. Každý den potřebujeme nosit těžké nákupy či chytit míč. Necvičíme totiž jenom v jedné rovině, ale využíváme spousty možností pohybu, které nám naše tělo dává. Cvičíme vlastní vahou nebo s pomůckami. Pomůckou pro Váš funkční trénink může být prakticky cokoli, co máte kolem sebe. Stačí se vydat s dítětem na hřiště a hned spatříte minimálně jednu prolézačku či hrazdu, kterou můžete využít. Dnes můžete kolem sebe spatřit spoustu skupin mladých lidí, kteří se věnují tzv. street workoutu, posilují a cvičí právě na těchto místech nebo přímo pro to určených.

Výhodou funkčního tréninku je to, že můžete cvičit prakticky kdekoli a kdykoli a je dostupný pro každého. Je jedno jestli jste dítě nebo člověk v pokročilém věku. Všichni potřebujeme umět chodit, sedět, vykonávat běžné pohyby a třeba umět správně zvedat těžká břemena, ať už je to nákup, dítě nebo partnerka:-)

 

Pokusím se Vám to trochu přiblížit. Když jdete do posilovny a cvičíte na strojích, vykonáváte přesně vedený pohyb, který jen kopíruje dráhu stroje. Když jste třeba na stroji, který Vám umožní předkopávání, pracují Vaše nohy pouze a zbytek těla je izolovaný za předpokladu, že daný pohyb provádíte správně. Jenže naše tělo nepracuje pouze v jedné rovině, ale ve více. Potřebujeme se neustále za něčím otáčet, uklánět apod. To nám ne vždy stroje v posilce umožní. Představte si třeba hráče rugby či basketbalistu, tenistu…kdyby se takový sportovec udržoval v kondici jen v posilovně s tím, že by cvičil bench, biceps, triceps, vesloval, nebude mu to stačit. Protože cvičí jen v jedné úrovni pohybu. Bude mít silné ruce a krásně vyrýsované svaly, ale nebude mít třeba dostatečnou sílu na to, aby pořádně odpálil míček. Takový sportovec potřebuje umět využít schopnost těla rotace a různé možnosti pohybu. Nikdy nevykonáváme pouze pohyb nahoru dolů, doleva doprava. Proto se snažím své klienty upozornit na možnost začít využívat při cvičení velké míče, balanční čočky, terabandy či jiné pomůcky, protože jsou snadno dostupné a je zábavné s nimi cvičit. Doporučuji vřele také TRX. Cvičení na tomto nástroji pomůže krásně naposilovat, ale také protáhnout celé tělo.

 

Ovšem je vše, co se dnes nazývá opravdu funkčním tréninkem? Správná odpověď není. Jedná se o skvělý komerční tah, jak nalákat lidi na skupinová či individuální cvičení. Každý trénink může být v zásadě funkční, ovšem za předpokladu, že je dostatečně kontrolován každý vykonávaný pohyb. Cvičit na BOSU například může být výborný funkční trénink na core, ale také nemusí. Záleží, jaké cviky provádíme a jaká je technika prováděných pohybů. Na skupinové lekci se nikdy nedá stoprocentně uhlídat, zda všichni cvičenci vše dělají dobře.

 

Funkční trénink Vám pomůže zpevnit střed těla a pomůže Vám překonávat běžné překážky v životě. Představte si třeba, že Vám kotě zůstane na stromě a potřebujete jej sundat. Přesně na takovou situa Vás tento typ tréninku připraví.

Osobní fitness trenér, co to znamená?

Rozhodla jsem se napsat tento článek, protože se v poslední době setkávám s nepochopením tohoto pojmu a hlavně potom na facebooku pozoruji diskuze a dohady o tom, jak jsou osobní fitness trenéři drazí, co se týče ceny oproti klasickému trenérovi ve fitku.

Rozhodně nechci hanit fitka, ale chtěla bych vyzdvihnout práci nás osobních trenérů. Co je tedy náplní mou práce?

Mým cílem je naučit lidi kvalitně cvičit, aby se vyvarovali chybám a hlavně, aby byli schopni cvičit sami doma. To znamená, že klient, který navštíví mé studio, nejdřív projde vstupní diagnostikou. Při ní pomocí jednoduchých strečinkových neboli protahovacích cviků, zjistím, jaké má klient obtíže. Zda má zkrácené či ochablé svaly, můžu odhalit příčiny různých bolestí a obtíží souvisejících třeba s nesprávným držením těla nebo výkonem povoláním. Hodně z Vás sedí v práci před počítačem, nebo v supermarketu za kasou nebo jste třeba operátoři výroby a celé směny prostojíte.

A proto jsem tady já jako osobní trenér, abych vám poradila, jak si jednoduše a účinně ulevit od bolesti nebo ztuhlých svalů.  Během diagnostiky se důkladně vždy klienta vyptám na jeho zdravotní stav, sportovní minulost, stres případně i stravování. Protože každý z Vás za mnou přijdete s jiným problémem, zajistím Vám individuální přístup a nemusíte se stydět cokoli říct. Je pro mě důležité i vědět, v jakém stresu žijete, protože každý to vnímáme jinak a stres také negativně působí na naše tělo. Jinak se nám cvičí, když jsme v pohodě a jinak když jsme v napětí. Důležité je sdělit mi vše, abych věděla, jak s Vámi pracovat a pomoci dosáhnout Vašich cílů.

Za diagnostiku si u mě zaplatíte. A to proto, že zodpovědně musím posoudit stav vašeho pohybového aparátu a na výsledku diagnostiky závisí tvorba cvičebních plánů na míru, přizpůsobených přesně Vašim problémům a požadavkům. Někdo z Vás chce redukovat váhu, další chce vyrýsovat svaly, další získat kondici.

Když se po diagnostice rozhodnete se mnou spolupracovat, začneme cvičit. Nejdřív začneme většinou tím, že si vysvětlíme, jak správně dýchat, protože správné dýchání je základ správného cvičení. Další důležitý krok je náprava vadného držení těla. Dále se seznámíte se s pojmy core = jádro a vysvětlím Vám, proč je důležité začít posilovat právě střed těla. Ke cvičení využívám rozmanité balanční pomůcky – BOSU, TRX, overbally, míče velké, balanční čočky, ale najdete u mě také posilovací lavici, činky, žebřiny, terabandy…Proto cvičení se mnou je zábavné. A hlavně oproti fitku Vám zaručím, že vždy se mnou budete cvičit samostatně, nikdy nebudete čekat a budete se cítit dobře.

Pečlivě pozoruji každý pohyb a kontroluji, zda jsou cviky prováděny správně. Ve fitku jen za cenu vstupného Vám trenér ukáže stroje, co se na nich dělá, ale pokud chcete tvořit nějaký cvičební plán, platíte stejně nebo více peněz než zaplatíte u mě. Částka od 350 Kč odpovídá tomu, co u mě můžete nalézt a hlavně víte, že se na mě můžete obrátit s dotazem, nikdo po Vás nebude koukat a budete vědět, že máte stoprocentní kontrolu trenéra nad Vaším cvičením. Když chci vytvořit pro Vás kvalitní cvičební plán, není to o tom, že z hlavy něco spáchám, věnuji tomu nějaký čas. Proto i cena za jednu hodinu je taková. Na to ovšem spousta lidí zapomíná. Mým hlavním cílem, je ale navést Vás na správné cvičení vlastní vahou těla doma nebo třeba i v práci, kde ta možnost je, a tudíž mě navštívíte párkrát a budete schopni poté sami na sobě pracovat.

Když si ve fitku zaplatíte trenéra, nejen vstup, který vám vytvoří plán a třeba i jídelníček na míru, zaplatíte v konečném důsledku více nebo stejně jako třeba u mě.

Doufám, že se mi podařilo trošku osvětlit, jak chci se svými klienty pracovat a co vše můžu za vyšší cenu nabídnout a věřím, že se s Vámi potkám a budu Vám moci pomoci.

Letní slevy

Přijďte si během léta zacvičit za akční cenu!20

Funkční fitness pro jednotlivce – 60min  450Kč 350Kč
Funkční fitness pro jednotlivce – 90min  650Kč 500Kč
Funkční fitness pro dvojice 800Kč 600Kč (dohromady)

Jak dosáhnout svého cíle

Jistě každého z vás potkalo období, kdy jste měli pocit, že se nic nedaří, že vypadáte hrozně, jste bez energie a nic se vám nechce dělat. Já toto období měla celkem často, ale už jsem se naučila, jak ho rychle přejít a cítit se fajn.

A je k tomu velmi jednoduchý návod. Stačí se umět dobře se sám sebe ptát, co chci, proč, do kdy to chci zvládnout a co jsem pro to ochotná udělat. A ještě důležitější je pravdivě odpovídat, nelhat sám sobě.

Teď to vezmu bod po bodu. Otázka co chci, je asi ta nejdůležitější. Ta vám udá směr. Pokud si totiž nestanovíte nějaký cíl, nepohnete se z místa. Aplikuji to teď asi na nejčastější problém – hubnutí. Navštívíte tedy výživového poradce, fitness trenéra a ten tyto slova od vás potřebuje slyšet, aby s vámi mohl správně pracovat. Musíte to říct vy sami, jde právě o vás a o váš cíl. Jedině tak, když sami pojmenujete váš problém nebo si stanovíte čeho chcete dosáhnout, se dá efektivně pracovat na výsledku, se kterým budete spokojeni.

Nebo jiný příklad. Jste po škole, hledáte práci. Co teď? Musíte si ujasnit, co umíte, znát vaše kvality a umět je prodat. A hlavně vědět, co chcete dělat.

Další neméně důležitá otázka je proč. Proč chci zhubnout? Proč chci změnit život, práci? To jak odpovíte, ovlivní to, jak budete k celému problému přistupovat, ukáže jak moc vás tíží nebo jestli je to pro vás opravdu tak důležité, jak jste mysleli. Odpovědí je spousta a žádná není špatná, jen správná formulace vás posune zase o krok dál, nebo rovnou o tři.

Bez nějakého časového ohraničení se také z místa moc nepohnete. Dokud totiž nad sebou nemáme bič, jsme líní. Vím z vlastní zkušenosti. Když se mám připravovat na zkoušku, nedokážu se učit efektivně do té doby, než se přiblíží onen termín a já pak prostě vím, že už musím. Jakmile jsem pod tlakem, funguju na 150%. Proto odpověď na otázku do kdy, nesmí znít neurčitě, musí být přesně definována. Když totiž nemáme vidinu termínu, máme se pořád na co vymlouvat a říkáme si času dost. Takže když se vrátím k problému hubnutí, tak odpověď by měla být třeba do tří měsíců chci zhubnout 5 kg. Co se týče práce, musím najít práci do tří měsíců, jinak nebudu mít na chleba.

A asi nejdůležitější kromě stanovení cíle je také uvědomění si, co jsem ochotný udělat pro to, abych došel do cíle. Opět k hubnutí. Když chceme hubnout, nepůjde to bez upravené stravy, bez odpírání si svých oblíbených dobrůtek. Nepůjde to bez dostatečného pohybu. Když nebudu cvičit, nebudu pálit tuky a nezhubnu. Znamená to, že budu muset oželet kávičku s kamarádkou a jít například na kruháč. Jsem ochotná se toho vzdát a makat na sobě?

IMG-20150325-WA0010

A zpět k práci. Hledat práci znamená trávit čas u počítače odesíláním životopisů, běhání po městě, obíhání pohovorů. Pokud budu čekat, že přijde práce ke mně sama, nestane se tak.

A rozhodně ještě nechci opomenout otázku co se stane, když toho cíle nedosáhnu. Co se stane, když nezhubnu? Co bude, když nenajdu práci? Je to o našem přístupu k věci. Buď si řeknu, asi jsem málo makala nebo musím ještě něco změnit. A nebo hodím vinu na druhé, protože to je nejjednodušší.

Já jsem si před dvěma lety řekla, že už nechci být jen doma, starat se o své dvě děti a partnera. Potřebovala jsem i prostor pro sebe. Prostě životní restart. A tak jsem začala chodit na pole dance a ten odstartoval mou velkou proměnu. Začala jsem pravidelně sportovat a makat na sobě. Řekla jsem si, že chci odstranit povadlou kůži a ochablé svaly po porodech. A že se chci zase cítit skvěle, že něco dokážu, že překonám sebe sama. A přála jsem si být jednou lektorkou pole dance. Tak jsem chodila na tyčku i víckrát týdně a před rokem dostala možnost učit pole dance a učím doteď. Kromě toho jsem se chtěla věnovat vzdělávání v oblasti posilka a strečinku a začala chodit do fitka. Udělala si kurzy na instruktora fitness. Mým cílem bylo naučit dobře a bezpečně cvičit lidi a pomáhat, aby se cítili fajn a získali zpět ztracené sebevědomí. Udělala jsem si kurzy tejpování a teď dodělávám kurz výživého poradenství. A věnuji se tomu, co miluji, co mě baví a co vám s radostí předám!

DSC04779

Nezapomeňte na to, že to jak se cítíte, se odráží na lidech kolem vás. Pokud nejste s něčím spokojení, pracujte na tom, změňte to, dokážete vše, po čem toužíte. Stačí chtít!

Víte vše o tejpech?

Tejpy, barevné pásky na různých částech těla na mnoha lidech ve vašem okolí. Kde se vzaly a k čemu jsou?

Tyto pružné elastické pásky vyvinul japonský lékař Kenso Kase v 80. letech minulého století. Nemysleme si, že do té doby nebyla známa podobná metoda, jen pan Kase ji inovoval. Dříve se používaly pásky, které nebyly pružné a sloužily spíš ke stahování. Dnes se ve větší míře používají právě elastické tejpy, protože podle toho jak je aplikujeme, bud postižené místo zafixujeme  nebo ulevíme od bolesti.

Tak teď trošku konkrétnějších informací. Co každého zajímá, když si vybaví tejp, je barva. Barva nemá absolutně žádný vliv na funkčnost pásky. Jedná se spíš o psychologický efekt. Každý z nás máme svou oblíbenou barvu, která v nás může vyvolat příjemné emoce. Někdy, zvláště u sportovců, je nutno dodržet týmové barvy. Pásky jsou ovšem též i v barvě těla, aby byly co nejméně nápadné, když třeba sedíte v kanceláři nebo vás čekají nějaké společenské události.

Páska je vyrobena z bavlny, tudíž je prodyšná a kůže pod ní může dýchat. Nestane se vám, že by se vám kůže pod ní nějak zapařila a vy měli nějakou vyrážku. Co se týče alergických reakcí, bylo jich prokázáno minimum, ale kdyby přece jen někdo měl citlivější kůži, dělají se pásky i z antialergických látek. Může dojít k podráždění kůže, pokud si sundáte tejp krátce po jeho aplikaci. Většinou dobře drží 3 až 5 dní a to pak jde sundat velice snadno.K čemu tedy tejpy využít? Nejznámější využití tejpů je tehdy, když máte nějaký akutní problém v podobě nataženého nebo přetrénovaného svalu. V těchto případech tejp jen volně položíme na postižené místo a necháme pásku působit. Funguje to tak, že páska nadzvedává kůži a pomáhá uvolnit napětí ve svalu a bolest díky tomu, že postiženým místem najednou protéká víc krve. Vždy je potřeba vědět, jak tejp aplikovat, znát dobře začátky a konce svalů.

                SONY DSC

Tejp můžete využít i tehdy, když se vám udělá modřina či jiná podlitina. Pomáhá rychlejší regeneraci. Možná jste ani netušili, že tejpy lze využít, když máte na těle jizvy. Můžete jimi pomoci hojení čerstvé jizvě nebo uvolnit jizvu, která už je stará nějaký ten pátek. Ženy jistě ocení, že tejp může pomoci i při menstruačních bolestech. Dokáže totiž částečně ovlivnit i činnosti vnitřních orgánů. A působí velmi rychle, vím z vlastní zkušenosti. Starší dámy mohou tejpy bojovat i proti vráskám, nezmizí zcela ale část se jich může redukovat.

Tejpy jsou všestranní pomocníci při mnoha potížích. Dovedou dokonce podpořit i lymfatický systém, což ocení lidé, kteří mají problémy právě s lymfedémy apod.

Tejp ale nemusíte využít jen tehdy, když máte akutní problém. Lze jej použít i jako prevenci, například před sportovním zápasem, když víte, že máte třeba problém s vypadávajícím ramenem. Tehdy tejp použijeme spíš jako fixátor, abychom předešli zranění.

Tejpem můžete řešit spoustu problémů, ale je potřeba si uvědomit, že bez lékařské pomoci se někdy také neobejdete. Tejpy ne vždy pomohou. Pokud přijdete k někomu na tejpy, proběhne vždy konzultace, proč tejp chcete. K jeho použití by měl vždy být opodstatněný důvod, jinak to nemá smysl…

 

Přinesl vám článek něco nového?